Cum ne păcălesc magazinele să cumpărăm lucruri?

Ne aflăm în pragul Crăciunului. Nimic nu este mai important decât timpul petrecut cu cei dragi. Acesta duce inevitabil la mica atenție dăruită pentru a-ți arăta compasiunea, astfel comercianții sunt gata de atac.

Câteva dintre strategiile de marketing din zilele noastre, care se prezintă a fi din ce în ce mai inovative și complexe sunt:
Strategia “99 de bănuți”

Strategie foarte utilizata; simplă şi extrem de eficientă. Diferența de la 20 de lei la 30 de lei este una mai mare decât cea de la 29,99 de lei la 30 de lei, nu? Căutând în ultimele ore rămase din ziua de 24, zărești în grabă produsul de 20 de lei (neatent vezi doar 2-ul din față), îl azvârli în coș, mai apoi urmând să vezi pe bon și cei 9,99 lei în plus, la fiecare obiect achiziționat. Oops!

Reducerile

Cine nu așteaptă sezonul? Îi mulțumești pe cei dragi, de asemenea ai și mai mulți bani rămași în portmoneu! Însă… nu se dovedește a fi mereu așa. În ciuda abțibildelor/pancartelor imense ce acoperă geamurile, ușile sau pereții magazinelor, reducerile sunt rareori atât de mari. Înainte de perioada reducerilor, unele magazine implementează scumpirea prețului inițial, pentru un anume interval de timp. Iar la începutul sezonului, prețul devine din nou cel anterior. Anumite produse au prețul inițial foarte ridicat. Prin urmare, poate ai ajuns să plătești în plus sau ai iluzia că ai ieșit mai câștigat. Astfel, ai căzut în plasă.

Ambalajul

Unii cumpărători consideră că ambalajul influenţează cel mai mult achiziționarea produsului. Poate fi de o calitate superioară produsului în sine, prezentandu-l astfel într-o manieră mai atrăgătoare. Consecinţa ar putea fi, în orice caz, înşelarea clientului, calitatea nefiind cea aşteptată.

Locul în magazin

Produsele scumpe, destinate cumpărării cât mai rapide, se afla unde clienții își vor arunca prima dată privirea, cel mai probabil. Produsele cu prețuri scăzute se află de obicei prin colțurile magazinelor sau în partea inferioară a rafturilor.

 

Rolul tuturor acestor strategii de marketing este să ne facă să cumpărăm mai mult decât intenționăm sau decât dorim să plătim. Indiferent de toate cele prezentate mai sus, majoritatea oamenilor apreciază gestul, nu neapărat valoarea cadoului. În caz contrar, poți fi chiar tu cadoul!