Numele liceului: Colegiul Naţional „George Coşbuc” din Cluj-Napoca
Proiectul de teatru: „Umanitate şi prejudecată”, realizată pentru concursul naţional EUROSCOLA 2016, cu tema „Criza refugiaţilor într-o Europă a valorilor”;
Obiectivele proiectului:
– Creşterea gradului de conştientizare şi responsabilizare cu privire la problemele integrării de către societatea europeană a copiilor refugiaţi din zonele de conflict ale ţărilor arabe;
– Devoltarea spiritului analitic şi critic prin exprimarea unor puncte de vedere despre prejudecăţile sociale şi intoleranţa faţă de fenomenul emigrării în Europa;
– Dezvoltarea capacităţilor creatoare prin conceperea de către elevi a unui scenariu original şi realizarea sa regizorală;
– Creşterea abilităţilor de comunicare, relaţionare şi cooperare în echipă a elevilor care îşi asumă diferite responsabilităţi în derularea proiectului.
– Perfecţionarea abilităţilor de utilizare a mijloacelor audio-video, pentru filmarea şi prelucrarea materialului.
Componenţa echipei:
Coordonator de proiect: prof. Carmen-Germina Breaz, prof. Laura Zaharia
Scenarişti: elevii Andreea Moigrădean, Rareş Chiorean şi Valentina Tincu
Regizor: eleva Maria Curean
Actori: elevii Vlad Mureşan, Tudor Donca, Tudor Drăgan, Sorina Melean, Ştefan Negoescu, Iulia Nechita, Nathan Dehenes, Alex Ursu, Rareş Barb şi Maria Zeicu.
Stadiul în care se află proiectul:
Elevii au elaborat un scenariu original, cu titlul „Umanitate şi prejudecată”, pe care l-au pus în scenă şi au realizat filmarea primei reprezentaţii în şcoală. Pe site-ul şcolii a apărul un trailer al filmării însoţit de întrebările unui chestionar în care să se afle opinia elevilor de liceu despre problema integrării adolescenţilor refugiaţi, în şcolile europene.
Elevii au lansat aceeaşi dezbatere pe blogul trupei de teatru în care se porneşte de la aceleaşi întrebări ce apar şi pe site şi pe pagina de Facebook:
Cum ați reacționa dacă de mâine ați avea un nou coleg, refugiat din zonele de conflict ale Siriei?
Sunteți pregătiți să acceptați diferențele culturale, religioase și de educație?
V-aţi teme de prezența unui elev, adolescent refugiat? Dacă da, de ce?
Credeți că e necesar să facem eforturi pentru toleranță și intergrare?